Vind je dat maar zweverig of zet jij visualisaties bewust in als een manier om je doelen te bereiken?

Wat je er op dit moment ook van vindt, vaak visualiseer je al onbewust alleen vaak negatief. Herken je het volgende? Voor een spannend moment, laten we zeggen: een fotoreportage* voor je nieuwe website en social media, schieten er al allerlei scenario’s door je hoofd waarom de reportage een fiasco wordt. Zoals, straks zit er een pukkel op mijn neus en regent het, sta ik heel stom en niet fotogeniek op de foto’s… Dat negatieve stemmetje in je hoofd verzint er heerlijk op los. Deze gedachten helpen je niet om het spannende moment gemakkelijker door te komen en ook niet om de uitkomst: hetgeen je wilt bereiken tot een goed resultaat te leiden.

Het goede nieuws is, als je doorhebt dat je negatief visualiseert, je het kan je stoppen. Dit doe je door geen aandacht te geven aan dat negatieve stemmetje. Dat is super lastig maar door op dat moment bewust iets anders te gaan doen, zal dat je steeds beter lukken. Bijvoorbeeld het liedje waar je super happy van wordt te luisteren.

Nog meer goed nieuws is dat je door bewust en positief te visualiseren, je de uitkomst van een spannend moment positief kunt beïnvloeden om zo je gewenste resultaat te bereiken!

 

Een sterke visualisatie krijg je door te bedenken wat je met dat spannende moment wilt bereiken. Hoe voelt het als je dat bereikt heb? Zie het voor je, voel het en vul zoveel mogelijk alle andere waarnemingen in. Neem een moment waar je spanning voor hebt. Zie je het voor je met het resultaat wat je ermee wilt bereiken? Hoe voelt het? Formuleer het en zie het alsof je het ook alsof je het al bereikt heb. Als je het resultaat al kan zien en geloven dan wordt het veel makkelijker om het te bereiken. Zoals met alles geldt ook voor dit principe: hoe vaker je bewust visualiseert, hoe beter je er in wordt en hoe krachtiger het wordt. Je kunt het inzetten voor korte termijn doelen en doelen op de lange termijn.

Zo en nu achterover zitten en niets meer doen? Nee natuurlijk niet! Het is geen trucje, het is niet magisch. Je zult nog steeds aan de slag moeten met al je intenties en acties gericht op je resultaat. Om het voorbeeld van de fotoreportage* voor foto’s je website en social media er nog even bij te halen.

Als jij gelooft dat de reportage een succes zal zijn, dat de beelden worden zoals jij wenst en dat je met die beelden jouw doel gaat bereiken, sta jij in je kracht en dat straal je uit en dat zie je terug op je beelden! Die uitstraling is zo sterk! Je overtuigd met deze beelden de mensen die je wilt bereiken. Een tweede manier om van jou shoot een succes te maken, is goed nadenken over wat het doel van je beelden is, wat ze moeten uitstralen en waarvoor je ze wilt gebruiken. Ook kan je voor de shoot goed voor jezelf zorgen zodat jij er op je best uitziet. Dit doe je bijvoorbeeld doordat jij de week voor de reportage op tijd naar bed gaat zodat je lekker uitgerust en fris bent, de hele week goed water drinkt zodat je huid gehydrateerd is, je geshopt hebt voor een prachtig outfit (of 2,3), je bij de kapper bent geweest.

 

* Als een fotoreportage over en voor jezelf ook voor jou een spannend moment is, kan ik je alvast een stuk spanning weghalen. Die pukkel op je neus verwijder ik voor je digitaal, net als een opwaaiende pluk haar enzo. Als we een reportage buiten op een speciale plek hebben en het regent, kijken we of we de reportage kunnen verzetten naar een ander moment op de dag of op een andere dag. Meestal kan een reportage gelukkig gewoon plaatsvinden. We staan allemaal wel eens stom op de foto of niet fotogeniek als deze gewoon in het dagelijks leven gemaakt wordt, maar dit is niet het geval als het een professionele reportage is! Omdat ik jou coach en adviseer in hoe we gaan fotograferen en je help met je poses sta jij fotogeniek en professioneel op de foto in de uitstraling die je wenst. Ook kan ik jou begeleiden in het stukje: welke uitstraling wil je dat de foto’s krijgen. Dan voeg je het stukje branding toe aan je reportage voor een doeltreffende reportage.

 

Liefs,
Ilona

RECENT POSTS

error: Content is protected !!